söndag 7 november 2010

Dags att komma igång...igen...

Efter en vecka på soffelocket, snörvlöndes och snorandes så får jag ta mig i kragen och röra lite på mig igen... Har som mål att motionera minimum 45-60 min varje dag, gärna mer... Tror fysisk aktivitet är nyckeln till framgång. Såklart även att äta bra... Men det är lättare att äta bra när man rör på sig... på nått vis så vill kroppen ha mer näring då än annars... Fråga mig inte hur det hänger ihop, men så har jag uppfattat det iallafalll...
Det är ju snart December.. det betyder jul... jag firar ju inte bara jul på julafton utan jag myser i stort sett varje dag från 1:a advent...
Önskar bara att jag kunde skaffa mig lite karaktär... har så våldsamt svårt att stå emot godsaker... Jag är aldrig hungrig... och det beror på att jag fyller på magsäcken konstant... Måste försöka få in lite bra rutiner... så att man laddar med bra bränsle och inte bara en massa skit...
Tyvärr är det så jäkla lätt att vara präktig och duktig när man sitter här och skriver, när det ska praktiseras i verkliga livet är det en annan femma...
Men som alltid innan , det är min hälsa och välbefinnande som står på spel och ingen annans, alltså så är det jag som ska göra nått åt det...

Trevlig söndag på er alla!!!

1 kommentar: